نایت گارد یک وسیله پلاستیکی دندانپزشکی است که روی دندان های بالایی قرار می گیرد. هنگام ساییدن یا فشردن، بیشتر فشار به جای دندان ها به نایت گارد منتقل می شود. نایت گارد از آسیب رساندن با فشاربه دندان ها جلوگیری می کند. بدون نایت گارد، مینای دندان می تواند بیش از حد ساییده شود و منجر به حساسیت دندان شود. دندان ها همچنین ممکن است ترک خورده باشند که برای ترمیم آنها نیاز به درمان های دندانپزشکی ترمیمی گسترده است.

چرا نایت گارد همیشه ایده خوبی نیست؟

مشکل استفاده از نایت گارد این است که فقط علائم را برطرف می کند – آسیب هایی که دندان قروچه می تواند ایجاد کند. با این حال، نایت گارد علت اصلی دندان قروچه را رفع نمی کند. فردی که از نایت گارد استفاده می کند معمولا به دندان قروچه و فشردن دندان ها ادامه می دهد.

علل زیادی برای دندان قروچه وجود دارد. معمولاً علت استرس است و در بسیاری از موارد علت خاصی هرگز پیدا نمی شود. با این حال، موارد زیادی نیز وجود دارد که در آن دندان قروچه در شب در واقع نشانه آپنه خواب یک بیماری تهدید کننده زندگی است – تجویز نایت گارد برای فرد مبتلا به آپنه خواب از آسیب دیدن دندان ها جلوگیری می کند، اما مشکل بسیار جدی تر تنفس فرد در شب را برطرف نمی کند.

نایت گارد می تواند از دندان ها در برابر آسیب های قابل توجه محافظت کند و ممکن است یک درمان توصیه شده برای دندان قروچه باشد. با این حال، کسانی که در شب دندان قروچه یا فشار می دهند، باید قبل از نصب نایت گارد، از نظر آپنه خواب غربالگری شوند. برخی از کارشناسان در واقع یک مطالعه خواب را برای هر بیمار دندان قروچه توصیه می کنند، در حالی که برخی دیگر معتقدند که آزمایش غربالگری کافی است (البته اگر آزمایش غربالگری آپنه خواب احتمالی را نشان دهد باید یک مطالعه خواب دنبال شود). اگر مشخص شد که بیمار مبتلا به آپنه خواب است، درمان این اختلال باید در اولویت قرار گیرد. اگر بیمار آپنه خواب نداشته باشد، به احتمال زیاد نایت گارد بهترین درمان برای دندان قروچه بیمار خواهد بود.

همین حالا به
صورت آنلاین وقت رزرو کنید

ما در کلنیک تخصصی دندان پزشکی نوید برای وقت شما و خود ارزش زیادی قائلیم، برای همین شما میتوانید به راحتی با پر کردن فرم مقابل اطلاعات خود را در اختیار ما بگذارید و در سریع ترین زمان به بخش مربوطه ارجا داده شوید.

>> عزیزانی که از طریق سایت ثبت درخواست کنند 10درصد تخفیف روی خدمات دریافت میکنند.

رزرو وقت قبلی
چه خدماتی میخواهید؟
برای هماهنگی وقت شماره تلفن خود را وارد کنید

جهت مشاوره رایگان میتوانید همین حالا با ما تماس بگیرید

تایتل توضیحات ویدیو

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز و کاربردهای متنوع با هدف بهبود ابزارهای کاربردی می باشد. کتابهای زیادی در شصت و سه درصد گذشته، حال و آینده شناخت فراوان جامعه و متخصصان را می طلبد تا با نرم افزارها شناخت بیشتری را برای طراحان رایانه ای علی الخصوص طراحان خلاقی و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد. کتابهای زیادی در شصت و سه درصد گذشته، حال و آینده شناخت فراوان جامعه و متخصصان را می طلبد تا با نرم افزارها شناخت بیشتری را برای طراحان رایانه ای علی الخصوص طراحان خلاقی و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد.