بریج دندان به طور دائم دندان های از دست رفته را با دندان مصنوعی جایگزین می کند. بریج به دندان های دو طرف شکاف متصل می شود. بریج ها معمولا از چینی یا فلز، مخلوطی از هردو یا زیرکونیا ساخته می شوند. آنها در جای خود ثابت می شوند و برای برخی افراد جایگزین دندان مصنوعی هستند.

چه زمانی ممکن است به بریج دندان نیاز داشته باشید؟

اگر دندان یا دندان های از دست رفته دارید و دندان های سالمی در دو طرف شکاف باقی مانده از دندان های از دست رفته دارید، ممکن است به بریج دندان نیاز داشته باشید.

در حین عمل بریج دندان چه اتفاقی می افتد؟

ابتدا دندانپزشک دهان را معاینه می کند و از درمان پوسیدگی دندان یا بیماری لثه اطمینان حاصل می کند. آنها ممکن است عکس رادیوگرافی بگیرند و از تجهیزاتی برای اندازه گیری دندان ها و دهان استفاده کنند.

برای آماده شدن برای بریج دندان، دندانپزشک معمولاً 2 دندان سالم را در دو طرف شکاف را در نظر می گیرد سپس یک قالب برای ساختن بریج می گیرند.

دندانپزشک معمولاً برای آماده کردن بریج دندان، دندان های سالم را سوهان می زند.

ممکن است در حالی که منتظر آماده شدن بریج دائمی خود هستید، یک بریج موقت به شما داده شود.

بریج دائمی پس از آماده شدن در محل قرار می گیرد و معمولاً با مواد مخصوص به دندان های سالم اطراف متصل می شود. یا ممکن است دندانپزشک بریج را با ایمپلنت دندانی که با جراحی در فک قرار داده می شود، لنگر بیاندازد. دندانپزشک باید بررسی کند که آیا ایمپلنت های دندانی برای شما مناسب هستند یا خیر.

چگونه از بریج دندان خود مراقبت کنید؟

همانطور که معمولا برای دندان های طبیعی توصیه می شود، باید بریج خود را با خمیر دندان فلورایددار و نخ دندان مسواک بزنید. مراجعه منظم به دندانپزشک نیز مهم است.

مزایا و خطرات عمل بریج دندان چیست؟

بریج‌های دندانی می‌توانند به بازیابی لبخند کمک کنند و از احساس بی‌توجهی به دندان‌های از دست رفته جلوگیری کنند. پر کردن شکاف دندان از دست رفته نیز مهم است زیرا اگر این شکاف پر نشود، دندان های اطراف ممکن است به مرور زمان به داخل شکاف متمایل شوند و نحوه گاز گرفتن فرد را تغییر دهند.

اگر از بریج ها به درستی مراقبت شود، می توانند سال ها دوام بیاورند. با این حال، معمولاً به دلیل پوسیدگی دندان های طبیعی در کنار آنها یا شکست مواد، ممکن است از کار بیفتند.

همین حالا به
صورت آنلاین وقت رزرو کنید

ما در کلنیک تخصصی دندان پزشکی نوید برای وقت شما و خود ارزش زیادی قائلیم، برای همین شما میتوانید به راحتی با پر کردن فرم مقابل اطلاعات خود را در اختیار ما بگذارید و در سریع ترین زمان به بخش مربوطه ارجا داده شوید.

>> عزیزانی که از طریق سایت ثبت درخواست کنند 10درصد تخفیف روی خدمات دریافت میکنند.

رزرو وقت قبلی
چه خدماتی میخواهید؟
برای هماهنگی وقت شماره تلفن خود را وارد کنید

جهت مشاوره رایگان میتوانید همین حالا با ما تماس بگیرید

تایتل توضیحات ویدیو

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز و کاربردهای متنوع با هدف بهبود ابزارهای کاربردی می باشد. کتابهای زیادی در شصت و سه درصد گذشته، حال و آینده شناخت فراوان جامعه و متخصصان را می طلبد تا با نرم افزارها شناخت بیشتری را برای طراحان رایانه ای علی الخصوص طراحان خلاقی و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد. کتابهای زیادی در شصت و سه درصد گذشته، حال و آینده شناخت فراوان جامعه و متخصصان را می طلبد تا با نرم افزارها شناخت بیشتری را برای طراحان رایانه ای علی الخصوص طراحان خلاقی و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد.