اگر با خجالت مشکلات قابل توجه دندانی زندگی کرده اید، تنها نیستید. بسیاری از افراد از آسیب های زیبایی و ساختاری دندان رنج می برند. اما یک خبر خوب وجود دارد!

دندانپزشک شما چندین فاکتور را برای تصمیم گیری در مورد اینکه کدام روش برای شما مناسب است در نظر می گیرد. اگر پوسیدگی دندان دارید، دندانپزشک دندان های شما را معاینه می کند تا شدت آن را مشخص کند.

هنگامی که آسیب زیاد باشد، پوسیدگی ممکن است به ریشه دندان ها رسیده باشد و در نتیجه نواحی وسیعی از ساختار دندان بدون تکیه گاه باشد. در این صورت ممکن است کاندیدای مناسبی برای ترمیم غیر مستقیم دندان باشید. در حالی که مناطق کوچکتر و محدود آسیب را می توان با ترمیم مستقیم اصلاح کرد.

ترمیم کلاس 1 تا 5 با کامپوزیت

ترمیم های کامپوزیت خلفی در اواخر دهه 1960 و اوایل دهه 1970 معرفی شدند. به دلیل بهبود خواص فیزیکی کامپوزیت ها و سیستم های باندینگ، مطالعات معمولاً نتایج موفقیت آمیزی را برای استفاده از آنها در دندان های خلفی گزارش می کنند. با توجه به دندان‌های اولیه و دائمی، طول عمر مورد انتظار کامپوزیت‌های مبتنی بر رزین می‌تواند با آمالگام در ترمیم‌های کلاس 1، کلاس 2 و کلاس 5  قابل مقایسه باشد.» با این حال، طول عمر کامپوزیت‌های خلفی مستقیماً با عواملی مانند اندازه ترمیم، مقدار پوسیدگی دندان و تکنیک اپراتور ارتباط دارد.

ترمیم های کامپوزیت مستقیم کلاس 1 و 2 و 5 برای ترمیم ضایعات پوسیدگی اولیه در سطوح اکلوزال (کلاس 1 و 5) و پروگزیمال (کلاس 2) دندان های خلفی اندیکاسیون دارند. هنگامی که در دندان های خلفی استفاده می شود، کامپوزیت مستقیم در ترمیم های کوچک و متوسط، ترجیحا با حاشیه های مینا، بهترین عملکرد را دارد. از آنجایی که کامپوزیت ها همرنگ دندان هستند، این ترمیم ها به ویژه زمانی نشان داده می شوند که زیبایی اهمیت زیادی دارد.

موارد منع مصرف

منع اصلی استفاده از کامپوزیت برای ترمیم‌های کلاس 1 و 2 و 5 در ناحیه‌ای است که نمی‌توان آن را به اندازه کافی ایزوله کرد. کامپوزیت‌های کلاس 1 و 2 نیز ممکن است برای ترمیم‌های بزرگ زمانی که تنش‌های اکلوزالی وجود دارد منع مصرف داشته باشند.

همین حالا به
صورت آنلاین وقت رزرو کنید

ما در کلنیک تخصصی دندان پزشکی نوید برای وقت شما و خود ارزش زیادی قائلیم، برای همین شما میتوانید به راحتی با پر کردن فرم مقابل اطلاعات خود را در اختیار ما بگذارید و در سریع ترین زمان به بخش مربوطه ارجا داده شوید.

>> عزیزانی که از طریق سایت ثبت درخواست کنند 10درصد تخفیف روی خدمات دریافت میکنند.

رزرو وقت قبلی
چه خدماتی میخواهید؟
برای هماهنگی وقت شماره تلفن خود را وارد کنید

جهت مشاوره رایگان میتوانید همین حالا با ما تماس بگیرید

تایتل توضیحات ویدیو

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز و کاربردهای متنوع با هدف بهبود ابزارهای کاربردی می باشد. کتابهای زیادی در شصت و سه درصد گذشته، حال و آینده شناخت فراوان جامعه و متخصصان را می طلبد تا با نرم افزارها شناخت بیشتری را برای طراحان رایانه ای علی الخصوص طراحان خلاقی و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد. کتابهای زیادی در شصت و سه درصد گذشته، حال و آینده شناخت فراوان جامعه و متخصصان را می طلبد تا با نرم افزارها شناخت بیشتری را برای طراحان رایانه ای علی الخصوص طراحان خلاقی و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد.